tisdag 27 augusti 2013

Redo för release

På fredag (om tre små ynka dagar!) har vi releasefest för "Vi måste sluta ses på det här sättet" och ska fira att boksläppet närmar sig. PEPPEN! Som man brukar säga i sociala medier.

Idag har vi varit på förlaget och stämt av skitviktiga saker inför denna release, nämligen: klädsel, till exempel. Himla tur det, eftersom det visade sig att jag och förläggar-Ada hade varit och köpt LIKADANA klänningar till denna happening. Hur fånigt? Jättefånigt. Ada får således göra om, göra rätt, och byta klädplan. Det är sådant förläggare tvingas göra för sina författare, om ni inte visste.

Vi diskuterade också smink rätt länge. Det var tricky. Vad är mest passande för en release, lite modest vanlig dagsminkning? Eller hårdsminkad kvällsmakeup? Vi enades om: skymningssmink. Jag tror ingen av oss vet exakt vad skymningssmink är, men skit i det. Det kommer bli bra.

Tiotusenkronorsfrågan som återstår är om vi ska läsa ett stycke ur boken högt eller inte, när vi står på scen. Jag tycker: ja! Johanna tycker: nej! Senaste budet är att jag väl "kan börja läsa" mitt stycke, så får Johanna "se lite" hur hon gör sen. Eh? Jag ser framför mig hur hon lite diskret backar av från scenen när jag börjat läsa, och att jag sedan ser hennes rygg i fjärran när hon kutar sitt snabbaste från festen som om livet stod på spel. "Vi får se" om jag accepterar det upplägget eller avkräver ett säkert besked innan festen.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar