måndag 24 juni 2013

Sju timmar senare

Kanske att jag (och Johanna) alldeles nyss slog nytt personligt rekord i mötestid med bokförlag? Jag tror eventuellt det. De senaste sju timmarna har vi suttit tillsammans med vår redaktör Ada på Gilla Böckers kontor och gått igenom vårt manus, mening för mening, sida för sida. Alla 336 sidorna, från början till slut.

"På sidan 22, andra stycket, tre rader ner från blankraden? Där vill jag strycka ett "verkligen". Går alla med på det?"
"Sidan 46, sista meningen. Tycker ni att den ska vara kursiv eller inte?"
"Sidan 153, mitten av sidan, i dialogen mellan Jens och Oskar. Kan vi ändra "men" till "fast" där? Är alla okej med det?

Är så slut i huvudet nu att jag knappt minns vad jag heter.

Men vi hann färdigt!
Det blir bra!

Nästa vecka skickas boken till tryck.

/Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar