tisdag 18 juni 2013

Att försöka skriva lite mer sex på lunchen

Har kommit in i en stillsam semesterlunk där det tar en vecka att fixa sånt man annars river av på två dagar... Men idag lyckades jag skapa en lite mer normalstressad dag helt plötsligt med inbokad fm och em, och däremellan på lunchen manusredigering. Det närmar sig slutet för "Vi måste sluta ses..." och nu gör vi de sista sista tilläggen innan manuset sätts (så att det ser ut som riktiga boksidor). 
Jag gör mina ändringar precis just nu och sitter på en ganska fullsatt och stimmig lunchrestaurang inne i stan. Har vanligtvis inga problem att skriva med en massa folk omkring mig, men det här att lägga till några rader sex i ett kapitel? Nja, det gick inte. Inte för att jag är generad att någon ska råka se det, utan bara för att det inte är samma som att göra de andra rättningarna med fix av meningar eller ett par ord här och där. Då går det att flyta igenom texten rätt scrolligt och läsa lite av det som står runt ändringen så det blir rätt. Men sextillägg? Nej, jag kunde tydligen inte skriva det i ett halvstressat läge mellan varmrätten och kaffet. 
Dagens insikt denna tisdag. 

/ Johanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar